୧୧ ମିନିଟ୍ ପାଇଁ ମହାକାଶ ଯିବେ ବିଶ୍ଵର ସବୁଠୁ ଧନୀ ଜେଫ୍ ବିଜୋସ, ଜାଣନ୍ତୁ କେତେ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ରାସ୍ତା

ପ୍ରିଜମ୍ ନ୍ୟୁଜ ବ୍ୟୁରୋ: ଜେଫ୍ ବିଜୋସ କିଛିବି କରି ପାରନ୍ତି। ସେ ଏକ ଘରୋଇ ଜେଟରେ ସାରା ପୃଥିବୀ ବୁଲି ପାରନ୍ତି କିମ୍ବା ମେଗାୟାଚ୍ ଜାହାଜରେ ସବୁଦିନ ପାଇଁ ଯାତ୍ରା କରିପାରନ୍ତି। ସେ ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ NFL କିଣି ପାରନ୍ତି; ସେ ତାଙ୍କ ପରିବାର ଏବଂ ସାଙ୍ଗମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ଦ୍ୱୀପପୁଞ୍ଜ କିଣି ପାରନ୍ତି; ମତେ ୫୦୦ ଟି ନିର୍ମାଣ ହେଉଥିଲେ ମଧ୍ୟ ସେ ୬୫,୦୦୦ରୁ ଅଧିକ ବୁଗାଟୀ ଚିରନ୍ସ କିଣି ପାରିବେ। ଯାହାର ମୂଲ୍ୟ ୨.୯ ମିଲିୟନ ଡ଼ଲାର। ବିଶ୍ଵର ସବୁଠାରୁ ଧନୀ ବ୍ୟକ୍ତି ଭାବରେ ସେ କିଛିବି କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ରହିଛି । କିନ୍ତୁ ମାତ୍ର ୧୧ ମିନିଟର ମହାକାଶକୁ ଯିବା ପାଇଁ ବିଜୋସ୍ ସେସବୁକୁ ବିପଦରେ ପକାଇବାକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଛନ୍ତି।
କେତେ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ତାଙ୍କ ନିଷ୍ପତ୍ତି?
ଐତିହାସିକ ଭାବରେ ମହାକାଶ ଯାତ୍ରା ଅତ୍ୟନ୍ତ ବିପଦରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ।ଅବଶ୍ୟ, ପୃଥିବୀ ସହ ବିଜୋସ ଧକ୍କା ହେବାର ଆଶଙ୍କା ନାହିଁ ବୋଲି ଜ୍ୟୋତିର୍ବିଜ୍ଞାନ କହିଛନ୍ତି, କାରଣ ତାଙ୍କ ସ୍ପେସ୍ କମ୍ପାନୀ ବ୍ଲୁ ଅରିଜିନ୍ ଗତ ଦଶନ୍ଧିର ସବୋର୍ବାଟାଲ୍ ନ୍ୟୁ ଶେପାର୍ଡ ରକେଟ ପାଇଲଟ୍ କରିବାରେ ଅତିବାହିତ କରିଛି, ଯେଉଁଥିରେ ସେ ଅନେକ ସଫଳ ଉଡ଼ାଣ ପରୀକ୍ଷଣ କରୁଛନ୍ତି। (ଏଥିସହ, ମହାକାଶରେ ରହିବା ବିଜୋସଙ୍କ ଆଜୀବନ ସ୍ୱପ୍ନ ରହିଛି)
ତଥାପି, ବିଜୋସ୍, ତାଙ୍କ ଭାଇ ମାର୍କ ବିଜୋସ୍, ଏବଂ ଏକ ତାଙ୍କ ପାର୍ଟନର ଏକ ଅନ୍ଲାଇନ୍ ନିଲାମର ବିଜେତା, କ’ଣ କରିବେ – ଟିକେଟ୍ ଧାରକମାନଙ୍କୁ ଯୋଗାଇବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ ହୋଇଥିବା ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ଵୟଂଶାସିତ ସବୋର୍ବିଟାଲ୍ ରକେଟ୍ ଏବଂ ମହାକାଶଯାନ ପ୍ରଣାଳୀରେ ତିଆରି ନ୍ୟୁ ଶେପାର୍ଡର ପ୍ରଥମ କ୍ରୁଡ୍ ଫ୍ଲାଇଟରେ ଯିବେ। ମହାକାଶରେ ଆନନ୍ଦଦାୟକ ଯାତ୍ରା – ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ବିପଦ ଶୂନ୍ୟ ନୁହେଁ।
ବିଜୋସଙ୍କ ଉଡ଼ାଣ କିପରି ଦେଖାଯିବ ଏବଂ ବାହ୍ୟ ମହାକାଶରେ ଆଜିକାଲି ଲୋକମାନେ ନିଜ ଜୀବନକୁ କେତେ ବିପଦରେ ପକାଉଛନ୍ତି ତାହା ଏଠାରେ ଦେଖିବା।
ବିମାନଟି କିପରି ଦେଖାଯାଏ:-
ଯେତେବେଳେ ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ମହାକାଶ ଉଡ଼ାଣ ବିଷୟରେ ଭାବନ୍ତି, ସେମାନେ ଅନ୍ତତଃ ପକ୍ଷେ କିଛି ଦିନ ମହାକାଶରେ ଭାସୁଥିବା ଜଣେ ମହାକାଶଚାରୀ ବିଷୟରେ ଭାବନ୍ତି।
ଦୁଇ ବିଜୋସ ଭାଇ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ସାଥୀ ଯାତ୍ରୀମାନେ ଏହା କରୁନାହାଁନ୍ତି। ସେମାନେ ଉପରକୁ ଯିବେ ଏବଂ ତଳକୁ ଫେରିବେ, ଏବଂ ସେମାନେ ଏହାକୁ ଅତ୍ୟନ୍ତ କମ୍ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ କରିବେ – ପ୍ରାୟ ୧୧ ମିନିଟ୍ ସମୟ ଭିତରେ – ଏହା ଅପେକ୍ଷା ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ କାମ କରିବାକୁ ଲାଗିବେ।
ଯେତେବେଳେ ଆମେ ସ୍ପେସ୍ ଫ୍ଲାଇଟ୍ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରୁ, କକ୍ଷପଥ ଉଡ଼ାଣର ପ୍ରକାରଠାରୁ ସବର୍ବିଟାଲ୍ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ବହୁତ ଭିନ୍ନ ହୋଇଥାଏ। ବ୍ଲୁ ଅରିଜିନ୍ ର ନୂତନ ଶେପାର୍ଡ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ସଂକ୍ଷିପ୍ତ, ଅପ୍ ଏବଂ ଡାଉନ୍ ଯାତ୍ରା ହେବ, ଯଦିଓ ସେମାନେ ପୃଥିବୀଠାରୁ ୬୨ ମାଇଲରୁ ଅଧିକ ଦୂର ଯିବେ, ଯାହା ବାହ୍ୟ ସ୍ଥାନର ଧାର ଭାବରେ ପରିଗଣିତ ହୋଇଥାଏ।
ଅର୍ବିଟାଲ୍ ରକେଟଗୁଡିକ ଅତି କମରେ ୧୭,୦୦୦ ମିଲିମିଟରକୁ ଛୁଇଁବା ପାଇଁ ଯଥେଷ୍ଟ ଶକ୍ତି ଡ଼୍ରମ୍ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି, କିମ୍ବା ଯାହା କକ୍ଷପଥ ବେଗ ଭାବରେ ଜଣାଶୁଣା, ଏକ ମହାକାଶଯାନକୁ ତୁରନ୍ତ ମାଧ୍ୟାକର୍ଷଣ ଶକ୍ତି ପଛକୁ ଘୁଞ୍ଚାଇଥାଏ। କିନ୍ତୁ ଏହା ଟାଣିବା ପରିବର୍ତ୍ତେ ପୃଥିବୀରେ ବୁଲିବା ପାଇଁ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ଶକ୍ତି ଯୋଗାଇଥାଏ।
ସବୋର୍ବାଟାଲ୍ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ବହୁତ କମ୍ ଶକ୍ତି ଏବଂ ଗତି ଆବଶ୍ୟକ କରେ । ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ରକେଟ୍ ଇନ୍ଧନ ପାଇଁ ବହୁତ କମ୍ ସମୟ ଆବଶ୍ୟକ କରେ, ମହାକାଶଯାନ ବାହାରେ ତାପମାତ୍ରା କମ୍, ମହାକାଶଯାନରେ କମ୍ ବଳ ଏବଂ ସଙ୍କୋଚନ, ଏବଂ କିଛି ଭୁଲ୍ ପାଇଁ ସାଧାରଣତଃ କମ୍ ସୁଯୋଗ ଆବଶ୍ୟକ।
ନ୍ୟୁ ଶେପାର୍ଡର ସବୋର୍ବାଟାଲ୍ ଶବ୍ଦର ବେଗରୁ ପ୍ରାୟ ତିନି ଗୁଣ ଅଧିକ- ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ପ୍ରାୟ ୨,୩୦୦ ମିଲିମିଟରରେ ଅତିକ୍ରମ କରିଥାଏ ଏବଂ ରକେଟ୍ ଏହାର ଅଧିକାଂଶ ଇନ୍ଧନ ଖର୍ଚ୍ଚ ନକରିବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସିଧା ଓଭରହେଡରେ ଉଡିଥାଏ। ଏହାପରେ କ୍ରୁ କ୍ୟାପସୁଲ୍ ଟ୍ରାଜେକ୍ଟୋରୀର ଶୀର୍ଷରେ ଥିବା ରକେଟ୍ ଠାରୁ ଅଲଗା ହୋଇ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ କ୍ୟାପସୁଲର ଉଡ଼ାଣ ରାସ୍ତାର ଶୀର୍ଷରେ ବୁଲିବା ପୂର୍ବରୁ କିଛି ମିନିଟ୍ ଓଜନହୀନତା ଅନୁଭବ ଦେଇଥାଏ। ଏହା ଓଜନହୀନତାର ଏକ ବିସ୍ତାରିତ ସଂସ୍କରଣ ପରି କାମ କରେ, ଯେଉଁଥିରେ ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ରୋଲର୍ କୋଷ୍ଟର୍ ହିଲ୍ ର ଶୀର୍ଷରେ ପହଞ୍ଚିବେ, ମାଧ୍ୟାକର୍ଷଣ ଆପଣଙ୍କ ଯାନକୁ ଟାଣିଥାଏ – କିମ୍ବା ବିଜୋସଙ୍କ କ୍ଷେତ୍ରରେ, ସ୍ପେସ୍ କ୍ୟାପସୁଲ୍ – ଭୂମି ଆଡକୁ ଗତି କରିଥାଏ।
ଏହାପରେ ନ୍ୟୁ ଶେପର୍ଡ କ୍ୟାପସୁଲ୍ ପାରାଚ୍ୟୁଟ୍ ର ଏକ ବଡ଼ ଷ୍ଟାକ୍ ନିୟୋଜିତ କରେ ଯାହା ଭୂମିରେ ପଡ଼ିବା ପୂର୍ବରୁ ଏହାର ଅବତରଣକୁ ୨୦ ମିଲିମିଟରରୁ କମ୍ କରିଥାଏ।
ପୃଥକ ଭାବରେ ଉଡ଼ୁଥିବା ଏହି ରକେଟ୍ ଏହାର ଇଞ୍ଜିନଗୁଡିକୁ ପୁନଃ ପ୍ରଜ୍ୱଳିତ କରିଥାଏ ଏବଂ ଏକ ଅନ୍-ବୋର୍ଡ କମ୍ପ୍ୟୁଟରଗୁଡ଼ିକୁ ଏକ ପିନପଏଣ୍ଟରେ ସିଧା ଅବତରଣ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରେ। ବୁଷ୍ଟର୍ ଲ୍ୟାଣ୍ଡିଙ୍ଗ୍ ସ୍ପେସ୍ ଏକ୍ସ ଏହାର ଫାଲକନ୍ ୯ ରକେଟ୍ ସହିତ ଯାହା କରେ ତାହା ସହିତ ସମାନ ଦେଖାଯାଏ, ଯଦିଓ ସେହି ରକେଟ୍ ନ୍ୟୁ ଶେପାର୍ଡ ଅପେକ୍ଷା ବହୁତ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଏବଂ – ହଁ – ପ୍ରଭାବରେ ବିସ୍ଫୋରଣ ହେବାର ସମ୍ଭାବନା ଅଧିକ।
ଯେହେତୁ ସବୋର୍ବାଟାଲ୍ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ ଅତ୍ୟଧିକ ବେଗ କିମ୍ବା ଅବିଶ୍ୱସନୀୟ ବେଗରେ ପୃଥିବୀର ବାୟୁମଣ୍ଡଳକୁ ପୁନଃ ପ୍ରବେଶ କରିବାର ଦ୍ରୁତ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି ନାହିଁ, ସେଗୁଡିକ କକ୍ଷପଥ ଉଡ଼ାଣ ଅପେକ୍ଷା ବହୁତ କମ୍ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ। ଏକ କକ୍ଷପଥରେ ପୁନଃ- ପ୍ରବେଶ ସହିତ, ଏକ ମହାକାଶଯାନର ବାହ୍ୟ ତାପମାତ୍ରା ୩୫୦୦ ଡିଗ୍ରୀ ଫାରେନାହିଇଟ୍ ରେ ପହଞ୍ଚିପାରେ ଏବଂ ମହାକାଶଚାରୀମାନେ ୪.୫ Gs ବଳ ଅନୁଭବ କରିପାରନ୍ତି, ଯାହା ମହାକାଶଯାନରେ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୟୋଗ କରାଯାଇଥାଏ, ଯେତେବେଳ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପରିବେଶ ଦୃଢ଼ ହୋଇଥାଏ ସେପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କ୍ୟାପସୁଲ୍ ଚାରିପାଖେ ଏହା ଘନୀଭୂତ ହୁଏ।
ଉଚ୍ଚ ଗତି ଏବଂ ଉଚ୍ଚ ଉଚ୍ଚତା ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ବିପଦ ସହିତ ଆସିଥାଏ, ଏବଂ ଛୋଟ ତ୍ରୁଟି ମଧ୍ୟ ବଡ଼ ପରିଣାମ ଦେଇପାରେ। ପୃଥିବୀର ବାୟୁମଣ୍ଡଳ ସାଧାରଣତଃ ସ୍ପେସସୁଟ୍ ବିନା ୫୦,୦୦୦ ଫୁଟରୁ ଅଧିକ ଜୀବନ୍ତ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଏ ନାହିଁ ଏବଂ ବେଜୋସ୍ ୩୫୦,୦୦୦ ଫୁଟ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯାତ୍ରା କରିଥାଏ। କିନ୍ତୁ ସେ ଯାତ୍ରା କରୁଥିବା କ୍ୟାପସୁଲ ଉପରେ ଚାପ ପଡ଼ିବ, ତେଣୁ ତାଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷିତ ରଖିବା ପାଇଁ ତାଙ୍କୁ ଏକ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ସୁଟ୍ ଦରକାର ନାହିଁ, ଏବଂ ଯଦି କ୍ୟାବିନ ଚାପ ହରାଇବ ତେବେ ତାଙ୍କୁ ଅମ୍ଳଜାନ ମାସ୍କ ମିଳି ପାରିବ । ଏହି ମହାକାଶଯାନକୁ ଏକ ନୂତନ ଶେପର୍ଡ କ୍ୟାପସୁଲ ଏବଂ ଜରୁରୀକାଳୀନ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ରକେଟରୁ ଉଠାଇବା ପାଇଁ ପରିକଳ୍ପିତ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ କରାଯାଇଛି। କ୍ୟାପସୁଲକୁ ଧୀରେ ଧୀରେ ଅବତରଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟାକ୍ ଅପ୍ ସୁରକ୍ଷା ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଏଠାରେ ଅଛି, ଯଦିଓ ଏହାର କିଛି ପାରାଚ୍ୟୁଟ୍ ନିୟୋଜିତ ହେବାରେ ବିଫଳ ହୁଏ ତାହା କାର୍ଯ୍ୟ କରିବ।
କିନ୍ତୁ ତା’ପରେ ମଧ୍ୟ, ଯଦି ଏକ ନୂତନ ଶେପାର୍ଡ ନଷ୍ଟ ହୋଇଯାଏ ତେବେ ନିରାପତ୍ତାକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣରୂପେ ନିଶ୍ଚିତ କରିବାର କୌଣସି ଉପାୟ ନାହିଁ।
ଯଦିଓ ସବୋର୍ବାଟାଲ୍ ବିମାନଗୁଡ଼ିକ କକ୍ଷପଥ ମିଶନ ଅପେକ୍ଷା କମ୍ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ, ତଥାପି ସେମାନେ ସାଂଘାତିକ ହୋଇପାରନ୍ତି।
ଉଦାହରଣ ସ୍ .ରୁପ, ୨୦୧୪ ରେ ଭର୍ଜିନ୍ ଗାଲାକ୍ଟିକ୍ ର ଏକ ସବୋର୍ବିଟାଲ୍ ସ୍ପେସ୍ ପ୍ଲେନ୍ ଭାଙ୍ଗିଯାଇଥିଲା , ଯେତେବେଳେ ଯାନର ସହ ପାଇଲଟ୍ ସ୍ଲିପକୁ ସ୍ଥିର ରଖିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଥିବା ବ୍ୟବସ୍ଥା ସମୟଠୁ ଆଗୁଆ ବ୍ୟବହାର କରି ଦେଇଥିଲେ। ଏହି ବିମାନ ଭାଙ୍ଗିବା ଦ୍ଵାରା ଜଣେ ପାଇଲଟଙ୍କ ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଥିଲା।
(ବ୍ଲୁ ଅରିଜିନ୍ ପ୍ରତିଯୋଗୀ ଭର୍ଜିନ୍ ଗାଲାକ୍ଟିକ୍ ଏହାର ସ୍ପେସ୍ ସିପ୍ ଟ୍ୱୋ ସ୍ପେସ୍ ପ୍ଲେନର ପରିବର୍ତ୍ତିତ ସଂସ୍କରଣର ତିନୋଟି ସଫଳ ପରୀକ୍ଷଣ ଉଡ଼ାଣ କରିଛି)
ଏହାର ପରୀକ୍ଷଣ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ବ୍ଲୁ ଅରିଜିନ୍ ଏହିପରି କୌଣସି ଦୁଃଖଦ ଦୁର୍ଘଟଣାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇ ନାହିଁ, ଯଦିଓ – ଏକ ପୁରାତନ ଘଟଣା କହୁଛି – ସ୍ଥାନ ବିପଦପୂର୍ଣ୍ଣ।
କିନ୍ତୁ, ବିଜୋସ୍ ସୂଚିତ କରିଛନ୍ତି ଯେ ବିପଦ ଏହାର ମୂଲ୍ୟ ଅଟେ ।

Leave a Reply

Your email address will not be published.